mandag 31. januar 2011

kald på puppan? les dette.

Gudskjetakk at det regner. Mildt og mykt i tre nusselige plussgrader.
I går hørte jeg nemlig, at når du fryser får du mer underhudsfett - og dermed blir du tjokkas om du ikke går i stilongs under buksa og har genseren trukket ned over navlen og greier.
Nå er det en stund siden jeg hadde befatning med min egen navle, men det hender jo stadig man ser en, sånn midt i januar. De skjønner jo ikke vitsen med poncho disse pikene.  De tror sikkert poncho er en hest eller no.

- Du vet, de unge jentene som viser navlen, sa han. De har sånn magebulk. Det er fordi de får mer fett der de blir kalde.
- Ah, sa jeg. Jeg trodde det var fordi de stappa i seg boller og brus i storefri?

Jeg får faktisk litt vondt i meg når jeg ser de søde ungdommene fulle av sukker og hvete. De vet jo ikke at i løpet av ti år vil alt det der tyte ut som bolledeig på kroppen.

- Se her, sa jeg en dag jeg møtte halve ungdomskolen på meny.
Jeg dro opp genseren.
- Sånn blir dere, sa jeg. men for all del stu dere full av de hersens hvetebrødene.
- Erke det morrate handerre....
- Jasåmenn, dere blir non tjukkenbollafeitaer. Just telling ya! kauka jeg og heiv ei pakke rug-knekkebrød i kurva.
- Og dere blir aldri forlovet! ropte jeg.

- Det er også derfor de med dyp utringing får store pupper, fortsatte orakelet.
- Litt av et dameblad du leser, sa jeg.
- Dette er helt sant, sa han.

- Okei, fettet sitter uansett stuck mellom øran, men hvis jeg dropper lue når kulda setter inn i februar igjen- så kan jeg altså risikere å bli tjukk i hue?

-Ja det kan du vel si.

Stilig.
Dette blir bra og kanskje til og med litt vakkert.
Jeg skal sannelig sitte der i solveggen, med to valker på hodet og se puppene minke utover våren.  

1 kommentar:

  1. Ta på deg lue, sa min bestemor.
    Siden jeg hadde gjennomtrekk i øra, så er det kanskje derfor jeg hører ekkoet av henne ennå.
    Ta på deg lue.. sann mine ord, det kommer til å minne seg!
    Kanskje det er derfor jeg brygger på en .. ehhm hva heter det nå igjen?.. demens?

    SvarSlett