mandag 14. februar 2011

valentine, valentine hvor er du?



nammen, har du sett no så romantisk??


-     -- Såh, det er sånn valentine i dag, sa han.
-       - Jepp sa jeg.  Skal vi finne på no gøy?
-       - Jeg hadde tenkt å kjøpe ny iphone til deg
-      -  Ojoj! Romantisk!! Med gps?
-      -  Du og den der gps-en altså..

Jeg tenker at det er jo kjekt å vite hvor jeg befinner meg til enhver tid, da jeg ikke alltid er heilt sikker på hvor i geografien min egen kropp befinner seg. Og for hans del må det jo være praktisk å ha kustus på frøkna her. Og ikke så reint lite beroligende vil jeg tro.
Hvor er du hen, spør han av og til i telefonen.
Og jeg kikker rundt meg litt sånn eh eh… jeg vet ikke. i rådhusgata kanskje. Eller gyldenløves. Har ikke peiling. Men det er en del hus her.
Akkurat.
En gang tok jeg heilt feil buss når jeg egentlig skulle til Kjos Haveby. Det er fort gjort. 
- Jøss sa jeg til sidemannen da det dukka opp ei elv jeg ikke kunne huske å ha sett i vågsbygda før.  
- Eh. Hvor er jeg nå?
- Nå er du på vei til Vennesla, sa han
- Ah, sa jeg.
- Fin natur, gitt.
Ingen vits i å bli sur og fortvilet og lage oppstyr. Jeg bare satt på til Vennesla jeg.
Utvidet horisonten, tok en kaffe og så på venndølene. Tenkte litt på Hunsfos ekskursjonen vi hadde en gang på ungdomsskolen og at jeg ikke husker noe som helst fra det bortsett fra noe som sikkert var ei skrøne om å dette ned i cellulosedingsen og ende opp som bokbind.
Og så tenkte jeg at jammen lager de ikke så verst kaffe her opp i dalen.
Så haika jeg tilbake. Var egentlig fornøyd med å klare å stille meg på riktig side av veien skal jeg være ærlig.  Det blei faktisk en riktig fin dag.

-       Men. Han dro på det.
-       Jaha, sa jeg
-       Så er det jo litt dyrt da.
-       Så sant så sant.  Hva endte du opp med?
-       Hva sier du til et kakestykke på kafe?
-       Nais. Får jeg et glass vin også?
-       Seff gjør du.
-        
Og av dette kan man lære, at selv om man hadde tenkt seg noe og havna et ant sted eller at det utvikla seg til no ant og du ikke fikk iphone4, så kan det bli en fin dag likevel. 

Full av kjærlighed og kage. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar