søndag 3. april 2011

finn fem feil.



Ni år siden. Jeg satt på helsestasjonen og skulle veie den feite babyen min, og måle hodet hennes, og gud vet for å se at alt lå på normalen etter skandinavisk standard.
Og der, i bokhylla, mellom mamma-blader og donaldhefter og "Slik unngår du såre brystvorter" - hefter lå ei lita perle av ei bok.
Ikkje eit einste ord står det i den. Men den roper likevel hurra for livet mye høyere enn noe annet jeg har lest det siste tiåret. Kanskje heile mi levetid når jeg tenker meg om.

- Oj, sa jeg. Dette var ei nydelig bok!
-Ah, den der, sukket helsesøster/jordmor/ babymåler- damen.  Den kan du bare ta. Den har vi ikke lov å ha her lengre.
- Hø? Ikke ha den lengre?
- Nei, den er full av feil.


Boka ble mi.
Nå deler jeg den med deg. Finner du feilene?
















Livet. Finere blir det ikke. 










1 kommentar:

  1. som livet ditt....glede,kos og en passe mengde galskap = heldige barn.

    SvarSlett